تازه های سایت

16. بهمن 1400 - 19:13
در گفتگو با رئیس میراث فرهنگی گچساران مطرح شد
استقلال و وابسته نبودن مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است
رحیم خردمند رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری گفت؛استقلال ایران اسلامی از مهمترین خواسته های به حق مردم ما بود،که به آن دست یافتیم.کشور فاقد استقلال یعنی انزوایی کامل در منطقه و دنیا بود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:رحیم خردمند رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری گفت؛استقلال ایران اسلامی از مهمترین خواسته های به حق مردم ما بود،که به آن دست یافتیم.کشور فاقد استقلال یعنی انزوایی کامل در منطقه و دنیا بود.

 وی در ادامه افزود؛تصمیم گیری منافع و مصالح کشور بر اساس استقلال آن هم در عین جمهوریت است، که کشور ما جمهوری اسلامی ایران دارای این ویژگی منحصر به فرد است.در ادوار تاریخی چه دوره قاجار و چه دوره پهلوی بخش های مهمی از کشور طی قراردادهای ننگین به بعضی کشورهای همسایه واگذار شد که دلیل اصلی وابستگی شدید شاهان قاجار و پهلوی به آمریکا و ایادیش در منطقه بود.

خردمند گفت؛پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،دفاع مقدس و جانانه ملت ایران در برابر کشورهای ی منطقه در رأس آن عراق و حمایت‌های آمریکا و هفتاد کشور دنیا.با رهبری پیر فرزانه حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه باعث شد استقلال و تمامیت ارضی کشور ایران در تمام دنیا آشکار و پدیده ای نو ظهور قلمداد شود.

وی بیان کرد؛وابستگی کشورهای منطقه به آمریکا و مداخله استعمار گران در آن کشورها باعث گردید تا هویت و اقتدار خود را از دست داده و همواره در معرض تغییرات اساسی و فاقد امنیت و بالندگی باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت؛استقلال ایران اسلامی باعث تحولات بنیادین در بعد آموزشی،علمی،فرهنگی و ایجاد وحدت در برابر تمامی آبادی و کشورهای وابسته به آمریکا گردیده.
با کسب استقلال سیاسی ،دینی اعتقادی و فرهنگی دستاوردهای انقلاب به تمام دنیا مخابره شد و هم اکنون شکل گیری برخی از انقلاب ها و استقلال کشورها نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

 خردمند گفت؛وابسته نبودن ملت ما به کشورهای استعماری و استکباری از مهمترین  اهداف و مولفه های انقلاب اسلامی ایران بود که در هیچ جای دنیا مشاهده نگردید.

وی  بیان داشت؛در بعد نظامی ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی و جوانان دانشمند استقلال خود را به تمام دنیا نشان داده است و این امر به گونه ای است که ضمن حفظ اقتدار در منطقه ،کشورهای همسایه برای الگوپذیری از ما در حال رقابت هستند.

انتهای پیام

نظرات کاربران