تازه های سایت

19. بهمن 1400 - 17:51
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
دشمن را هزاران کیلومتر آنطرف تر زمین گیر کردیم/ارادت خانم نماینده‌ به مردم کهگیلویه و بویراحمد
زهره الهیان نماینده مردم تهران گفت؛با فرماندهی سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی دشمن را در مرزهای دیگری زمین گیر کردیم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:

زهره الهیان نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:امروزه اقتدار جمهوری اسلامی ایران باعث شده تا کشورهای دنیا با ایران سر میز مذاکره حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در ادامه افزود؛ امروزه آنچه را که در گام دوم انقلاب اسلامی باید به آن بپردازیم ،امید و نشاط برای مردم است که این مهم را باید به مردم بدهیم،از سیاه نمایی و پمپاژ رسانه ای ها برای دلسرد کردن مردم،جلوگیری شود و قدر داشته های خود را بدانیم.

نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت؛دهه فجر فرصت مناسبی برای تشریح دست آوردهای انقلاب اسلامی است که آنها را به بهترین شکل ممکن باید برای عموم جامعه شرح داده شود،و جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری برای تشریح این دستاوردها از سوی مسئولین انجام شود.

الهیان در بخش دیگری از گفتگوی خود گفت؛ در حوزه سلامت و بهداشت پیشرفت های چشمگیری داشتیم،که با توجه به این پیشرفت ها توانستیم ،میانگین طول عمر را در جامعه افزایش دهیم ،این در حالی است که در رژیم پهلوی پزشک ،از کشورهای نظیر هند و بنگلادش یا پاکستان وارد می کردیم.

وی گفت؛در حال حاضر در سطوح علمی مختلف و در علم پزشکی ما در دنیا جز رتبه های برتر جهان قرار داریم،که می توان به چند نمونه از آنها در علم پیوند قرنیه چشم و پیوند کبد اشاره کرد که در رتبه های نخست دنیا هستیم اینها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است .

این نماینده مجلس بیان کرد؛به طور مثال ما در آن زمان فقط هفتصد پزشک در کشور داشتیم،یا در حوزه مقاله علمی رتبه ۲۱جهان را داریم که یک زمانی هم تا رتبه ۱۶ جهان نیز رسیدیم که در حال تلاش هستیم که به جایگاه بهتری برسیم. در علوم دانش بنیان نیز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و در بعضی از علوم دانش پایه که فقط در اختیار چند کشور دنیا می باشد ما نیز جز رده های برتر این حوزه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود؛در قبل از انقلاب ما ۱۷۰هزار دانشجو داشتیم که این آمار در حال حاضر بیش از ۴میلیون نفر دانشجو در کشور داریم،که در بعضی از رشته های مختلف دانشگاهی با آمریکا که جمعیتی بیش از ۳۰۰میلیون دارد برابری می کنیم که این برای کشورمان یک نعمت به شمار می‌رود.

زهره الهیان ادامه داد؛در حوزه امنیت همانطور که می بینیم در اطراف ما و کشورهای منطقه جنگ و نا امنی و ترور را مشاهده می کنید،هر جا که آمریکای جنایتکار وارد شد به بهانه تامین امنیت ،آن محل نا امن ترین کشور منطقه شد،در عراق و سوریه و افغانستان به حمایت از گروههای تروریستی آنها را به نقطه ای نا امن تبدیل کرد و پایگاه های خود را در منطقه آورد برای ضربه زدن به این نظام اما هیچوقت نتوانست از گزینه مد نظرشان که همان حمله نظامی بود استفاده کنند.

وی بیان کرد؛در زمان شاه کشور تقسیم شده بود بین قدرت های بزرگ دنیا از جمله آمریکا و شوروی و انگلیس و از طرفی دیگر کشور بحرین که آن زمان متعلق به ایران بود در زمان نخست وزیری امیر عباس هویدا از ایران جدا شد،اما در طول هشت سال دفاع مقدس علیرغم حمایت تمام کشورهای غربی از رژیم بعث عراق یک وجب خاک از کشورمان جدا نشد.

الهیان تشریح کرد؛همانطور که می دانید در سوریه با فرماندهی سید الشهدای مقاومت ،شهید حاج قاسم سلیمانی ،توانستیم هزاران کیلومتر آنطرف تر از مرزهای کشورمان ،دشمنان را که با تمام توانشان آمده بودند در سوریه آنها را زمین گیر کنیم و آنها را با شکست مواجه کنیم،که این مهم از رهبری امام خامنه ای و رشادت های حاج قاسم و یارانش می باشد.

این نماینده مجلس گفت:در زمان پهلوی کشور از لحاظ نظامی کاملا وابسته به آمریکا بود و مستشاران آمریکایی تصمیم گیری می کردند،و تنها ۵درصد نیازهای نظامی ایران از داخل تامین می‌شد ،این در حالی است که به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۰درصد توان نظامی در داخل تامین میشود و چندین میلیارد دلار هم صادرات در بخش نظامی داریم،که این مهم هم در شرایط تحریمی اتفاق افتاده است و یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این بخش خلاصه می شود.

الهیان افرود؛ دانشجویانی را سراغ دارم که به خارج از کشور رفته اند برای ادامه تحصیل،اما وقتی به حرف هایشان گوش می کنیم می گویند که داشته هایشان در ایران با ارزش تر از خارج است.

وی گفت؛در حوزه اقتصادی هم بنابر اعلام بانک جهانی رتبه ایران در جایگاه ۱۸هست با وجود همه تحریم های اقتصادی و کمربند تحریم اقتصادی دشمن که باعث شده است تا یک حصر اقتصادی را بوجود آورد ، نشان دادیم که پیشرفت خوبی در این زمینه انجام شده است. ما بدنبال خنثی سازی تحریم‌ها هستیم چون آمریکا نشان داده است که قابل اعتماد نیست و این بد عهدی در زمان ترامپ دیده شده است.

وی در پایان گفت؛ان شا الله که دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام زمینه ها به صورت تخصصی شرح داده شود خصوصا در حوزه زنان که می توان فراکسیون زنان مجلس نقش خوبی در این زمینه ایفا کنند ، و مردم کشورمان و استان کهگیلویه وبویراحمد که ارادت خاصی به آنها دارم به صورت تخصصی در جریان این دستاوردها قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران