تازه های سایت

1. اسفند 1400 - 17:46
باشت بوی کود مرغ گرفت/گلایه شهروندان باشتی از بوی بد کود مرغ
بوی بد کود مرغ داد شهروندان باشتی را درآورد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز :استفاده از کودهای مرغی در مزارع کشاورزی علاوه بر بوی نامطبوع، باعث هجوم پشه و مگس می شود که به زودی مشکلاتی را برای مردم شهر باشت ایجاد می کند.

کشت محصولات کشاورزی هرچند مزایای زیادی برای مردم شهرستان داشته اما با این حال نمیتوان از مشکلاتی که کود مرغی و دیگر کودهای غیراستاندارد برای مردم به‌ وجود آورده‌اند چشم‌پوشی کرد.

 

یکی از شهروندان باشتی با ارسال پیامی به این پایگاه خبری گفت: انباشت غیربهداشتی و بدون حفاظ کودها به‌ویژه در فضای باز و اطراف مکان‌ها و مراکز مسکونی و عمومی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی زیادی را به وجود می‌آورد.

 

 

وی افزود:استفاده از کود مرغی نارضایتی شدیدی را در بین مردم ایجاد کرده و با اینکه در این چند سال عوارض استفاده از این کودها و خطرات آن یادآوری شده اما تغییری در زمینه استفاده از آن در اراضی کشاورزی صورت نگرفته و همچنان مشتریانی در کشاورزی منطقه دارد.

 

این شهروند گفت:کاش برخی از کشاورزانی که به فکر سود بیشتر هستند آرامش و آسایش و بهداشت مردم را درنظر می‌گرفتند چرا که از هرسمتی بادی بوزد بوی نامطبوع به مشام می‌رسد.

 

موسوی یکی دیگر از شهروندان باشتی گفت؛چرا به جای استفاده از کود غیر بهداشتی که چندین بیماری و حساسیت را به همراه دارد از دیگر کودهای آلی و تایید شده استفاده نمی کنند که هم بوی نامطبوع ندارد و هم برای مزارع است.

وی ادامه داد؛البته این اولین باری نیست که این بوی نامطبوع را استشمام می کنم؛ این کودهای حیوانی و ... که اکثراً هم کود مرغ هستند چند سالی است که وارد مزارع شده است و متاسفانه فقط بوی بد آن عاید شهروندان می شود.

 

نظرات کاربران