تازه های سایت

1. اسفند 1400 - 21:05
رهاسازی نخاله های ساختمانی در مناطق شهری باشت/ حقوق شهروندی که ضایع می شود
رهاسازی ضایعات و نخاله‌های ساختمانی موجب نازیبایی سیمای شهری و تضییع حقوق شهروندان می‌شود و از طرفی، هزینه‌های بالایی را بر روی دستان مدیریت شهری در روند جمع آوری، انتقال و دفع بر جای می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:ضایعات یا نخاله‌های ساختمانی، شامل موادی است که در فرآیند آماده‌سازی ساختمان اعم از مصالح و لایروبی‌ها و سنگ و آجر و یا شیشه و موزاییک و براده‌های فلزات در معابر و کوچه‌ها یا کنار خیابان‌ها برجای می‌ماند.

 

 

این ضایعات که عمدتا دیگر کاربردی در ساخت و ساز ندارد، به عنوان یکی از غدغه‌های مدیریت شهری شناخته می‌شود.در اجرای طرح‌های ساختمانی و یا پروژه‌های عمرانی، مقادیر زیادی از نخاله‌ها و ضایعات برجای می‌ماند که باید به موقع و با برنامه‌ریزی دقیق برای جمع آوری و دفع آن، راهکاری اندیشید، چرا که رهاسازی ضایعات و نخاله‌های ساختمانی موجب نازیبایی سیمای شهری و تضییع حقوق شهروندان می‌شود و از طرفی، هزینه‌های بالایی را بر روی دستان مدیریت شهری در روند جمع آوری، انتقال و دفع بر جای می‌گذارد.

 

یکی از شهروندان باشتی با ارسال چند عکس از گوشه و کنار سطح شهر به این پایگاه خبری گفت؛متاسفانه مدتی است که این نخاله توسط  افرادی که حقوق شهروندان را ضایع می کنند در اطراف شهر رها می شوند و تا مدتها نیز در این مکانها قابل دیدن است.

 

وی در ادامه افزود؛با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و عبور مسافران و گردشگران نوروزی از مرکز شهر باشت با این موارد روبرو خواهد شد که چهره شهر را زشت نشان می دهد،جا دارد ضمن اینکه شهروندان به حقوق دیگران احترام می گذارند مسئولین مربوطه نیز اقدامات لازم را در این زمینه جهت رفاه حال مردم و حقوق شهروندی انجام دهند.

نظرات کاربران