تازه های سایت

7. اسفند 1400 - 10:26
تحلیلی کوتاه؛
شهرهای بی شهردار /این ماجرا کی ختم به خیر میشود/چه کسانی به وظیفه خود عمل نمی کند؟
شهرهای بی شهردار در استان کهگیلویه و بویراحمد سوژه عام و خاص شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز:علی حسینی:شوراهای شهر و روستای ششم از ۱۴ مرداد شروع به‌کار کردند و طبق قانون باید در نخستین جلسه رسمی طی یک بازه یک‌ماهه شهرداران جدید را انتخاب می‌کردند.

امروزه نقش شهرداری‌ها بسیار پررنگ‌تر از گذشته شده به گونه‌ای که رمز موفقیت آن خدمت به مردم است و اگر بخواهیم گوشه‌ای از خدمات و زحمات مجموعه شهرداری‌ها را ‌بازگو کنیم می‌توانیم به ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها و میادین‌، پارک‌ها و باغ‌های عمومی و پیشنهاد اصلاح نقشه معابر شهر و روستا اشاره‌ای داشته باشیم.

در استان کهگیلویه و بویراحمد سه شهر دوگنبدان،باشت و بوستان به نوعی بدون شهردار هستند ،و این موج نگرانی را در بین شهروندان بوجود آورده است.

یکی از عمده مشکلات انتخاب شهردار در این سه شهر به قدرت نمایی طوایف و طایفه ها بر می گردد که اعضای شورای شهر نقش بسزایی در این مورد دارند.

به هر حال هر چه زمان می گذرد، دغدغه مردم و شهروندان بیشتر می شود و نبود شهردار در این سه شهر که به دلایل مختلف است، در گچساران شهردار منتخب با توجه به مدرک تخصصی وی تایید نشد،در بوستان هنوز هم اعضای شورای شهر روی گزینه ها بحث و جدال دارند و در باشت هم با استعفای شهردار وضعیت این شهرداری در هاله ای از ابهام است.

باید دید که تکلیف این سه شهر کی مشخص می شود و کدام گزینه ها تصدی این شهرداری ها را به دست می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران