تازه های سایت

8. اسفند 1400 - 13:01
در جلسه ستاد خدمات سفر باشت مطرح شد
از اسکان درمناطق گردشگری تا پیروی از ستاد کرونا
جلسه ستاد خدمات سفر در شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛طائب زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:حدود سه سال است که ویروس کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داده است و در بحث مشاغل خانگی ضرر های زیادی را به مردم زده است ،و سیاست دولت هم نیز بر این است که بحث گردشگری از جایی استارت بخورد و هنوز این مهم انجام نشده است و آن را مشروط به تصمیم گیری ستاد کرونا کرده است.

وی در ادامه افزود؛این آمادگی باید وجود داشته باشد که اگر اعلام شد که مناطق گردشگری با چه روشی عمل کند که پذیرای گردشگران باشد ما بتوانیم خدماتی که مورد نیاز است آنها را انجام دهیم.

طائب زاده گفت: زیبا سازی شهر یکی از مهمترین مسئله ای هست که باید مورد نظر شهرداران قرار گیرد،اموزش و پرورش نیز رکن اصلی اسکان مسافران نوروزی است و این آمادگی را باید دوستان داشته باشند که بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی گفت :برپایی نمایشگاه ها در مسیر ورود می تواند در معرفی شهرستان نقطه مثبتی باشد،اعتبارات زیر ساختی برای شهرستان باشت در نظر گرفته شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در ادامه افزود؛چون باشت یک منطقه سیاحتی و زیارتی است جا دارد که بحث امنیتی و رفاهی آن مورد توجه قرار گیرد ،پل بریم یک ظرفیت برای شهرستان محسوب می شود که باید به بهترین نحو از آن استفاده شود.

نادر گرامی فرماندار شهرستان باشت گفت:با توجه شیوع ویروس کرونا در دو سه سال اخیر سفر های نوروزی به مناطق گردشگری شهرستان باشت کمتر شده است که بخشی از آن به موضوع ممنوع بودن این مناطق گردشگری بر میگردد.

وی گفت؛احتمال می رود که امسال گردشگران را در سطح شهرستان داشته باشیم پس باید آمادگی لازم را داشته باشیم،و در مناطقی از جمله روستای عنا و سرابیز مشکلاتی در زمینه روشنایی ،و سرویس بهداشتی در این مناطق گردشگری وجود دارد باید این مشکلات جهت رفاه حال مردم و مسافران برطرف شود.

گرامی گفت؛در صورت ورود و ممنوع نبودن باید برنامه ای ویژه استقبال از میهمانان نوروزی انجام گیرد.

مندنی پور گفت رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت؛امسال بحث بر پذیرایی از مهمانان نوروزی هست و به نظر می رسد که یک سال شلوغی از این حیث باشد.

وی گفت؛بحث کمیته ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بحث اسکان مسافران نوروزی است که باید دستورالعمل برای اسکان دادن در مدارس چگونه است ، گشت مشترک و نظارت بر اماکن باید جدی گرفته شود.

مندنی زاده گفت؛نیروی انتظامی هم جاهای شلوغ و پر تردد را نیز مدیریت خواهد کرد و کمپ های نیز با همکاری نیروی انتظامی ،هلال احمر نیز شکل خواهد گرفت تا مقدمات این سفر به خوبی فراهم شود.

وی گفت؛شهرداریها نیز اقدام به آماده سازی پارکها و مناطق داخل شهری داشته باشد ،همچنین جایگاههای سوخت نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا مسافران نوروزی از رفاه بیشتری برخورد باشند.
علیزاده رئیس اوقاف باشت گفت؛اکثر مسافران نوروزی در امکان مذهبی ما تجمع می کنند ،جا دارد دستگاهها ی خدمات رسان نیز کمک های بیشتری را ارایه دهند، از جمله اداره برق، در نواقص که برای روشنایی در مسیر این مناطق بوجود آماده است ،همکاری کند و شبکه بهداشت نیز یک اکیپ سلامتی را در منطقه هایی که گردشگری محسوب می شوند ایجاد کنند.

وی گفت؛سرکشی و بازدید به صورت روزانه از طرف اداره اوقاف شهرستان باشت انجام خواهد گرفت تا از نزدیک در روند چگونگی کار قرار گیریم.
آرش حسنی رئیس شبکه بهداشت باشت گفت؛باتوجه به اینکه وضعیت رنگ بندی کرونا در شهرستان قرمز است ،با این حال چه تظمینی وجود دارد که تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و هیچ مشکلی بوجود نیاید.

وی گفت؛هنوز ستاد کرونا در رابطه با اسکان مدارس و در اختیار قرار گرفتن آنها و همچنین امامزاده ها دستورالعملی صادر نکرده است پس باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

بخشدار بوستان گفت: ظرفیت گردشگری بعد از کشاورزی دومین رکن این شهرستان محسوب می شود ، بخش زیادی از مسافران نوروزی منطقه هدفشان شهرستان باشت است ،که امسال این احتمال می رود که از نقاط مختلف کشور میهمانان نوروزی داشته باشیم پس باید خدمات و تدابیر لازم را در این زمینه داشته باشیم.
نظری رئیس اداره آموزش و پرورش باشت گفت؛تاکنون دستور العملی مبنی بر اسکان دادن مسافران نوروزی در مدارس آموزش و پرورش برای ما ابلاغ نشده است و پیش بینی ما اینست در صورتی که استان ابلاغ کند بتوانیم این مدارس را که حدود ۲۰مدرسه را از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.
انصاری فرمانده نیروی انتظامی باشت گفت؛بحث امنیت مسافران نوروزی برای نیروی انتظامی اولویت است و سعی شود که اسکانهای که مسافران در آن هستند مشخص و جاهایی باشند که دوربین و تجهیزات امن باشد و مکان آنها هم نیز سرایه دار مدارس حضور داشته باشند.

وی گفت:متولی منطقه گردشگری شلالدون مشخص شود و نیروی انتظامی این آمادگی را دارد بصورت شبانه روزی نظم و امنیت را برقرار کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران