تازه های سایت

9. تير 1401 - 18:05
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باشت مطرح کرد ؛
داعش و زندان گوانتانامو نمونه های از حقوق بشر آمریکایی
حجت الاسلام و المسلمین مجاهدی نسب گفت:یکی از اصلی‌ترین مبانی حقوق بین الملل حق حاکمیت و احترام به آن است. همانطور که می‌دانید این حق در جای جای اسناد مهم حقوقی به ویژه منشور ملل متحد مورد اشاره قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:حجت الاسلام و المسلمین علی مجاهدی نسب مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باشت در گفتگو با این پایگاه خبری در مورد حقوق بشر آمریکایی گفت:یکی از اصلی‌ترین مبانی حقوق بین الملل حق حاکمیت و احترام به آن است. همانطور که می‌دانید این حق در جای جای اسناد مهم حقوقی به ویژه منشور ملل متحد مورد اشاره قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود:با نگاهی به عملکرد ایالات متحده در باصطلاح جنگ علیه ترور، و با توجه به مطالبی که خدمتتان عرض کردم، متوجه می‌شویم عملکرد این کشور نه تنها ناقض تعهدات حقوقی این کشور در صیانت از حقوق بشر در هنگام مبارزه با تروریسم است، بلکه جزء قتل‌های فراقضایی و شبه تروریستی به حساب می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین علی مجاهدی نسب بیان کرد؛نمونه های از نادیده گرفتن حقوق بشر آمریکایی می توان به راه اندازی ،زندان گوانتا نامو، داعش،حمله به افغانستان، عراق و سوریه اشاره کرد.

وی گفت:در کشوری که خودش ادعای حقوق بشر را دارد هنوز نژاد پرستی سیاه و سفید پوست بودن افراد مطرح است و همانطور که میدانید در جامعه آمریکا کشتار سیاه دوستان توسط پلیس و مردم سفید پوستان رواج دارد،و محاکمه هم نمی شوند .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باشت در ادامه تصریح کرد:وضعیت‌های حقوق بشری ناشی از عملکرد یا بهتر بگویم سوء عملکرد سازمان امنیتی این کشور (سیا) رخ داده است. در شرایطی از وضعیت زندان‌ها انتقاد می‌کند که نه فقط ابوغریب، بگرام و گوانتانامو که حتی زندان‌های داخلی این کشور نظیر ای دی ایکس (ADX)، سن کوئنتین و آنگولا نیز وضعیت فاجعه باری دارند

نظرات کاربران