تازه های سایت

12. تير 1401 - 10:54
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان باشت چه گذشت:
از خودشرینی بانکها تا آسیب های فضای مجازی /نهادهای فرهنگی پای کار باشند
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت در محل فرمانداری باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز: جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت در محل فرمانداری باشت برگزار شد.

نادر گرامی فرماندار شهرستان باشت در این جلسه گفت؛مطالب ارزنده ای در این جلسه مطرح شد،در خصوص امر ازدواج جوانان باید از ظرفیت شوراها و دهیاران روستاها و همچنین امام جمعه و بزرگان طوایف استفاده کرد.

وی گفت؛لازم است یک کار کلیدی و مهمی که در زمینه های ازدواج آسان آن را در نظر گرفت استفاده از ظرفیت های معتمدین و ریش سفیدان است.

فرماندار باشت افزود:از اداراتی که در اوقات فراغت همشهریان تلاش کرده اند تشکر می کنیم که زمینه این موارد را فراهم کردند.

وی گفت:بعضی از بانک ها خود شیرینی می کنند و کارهای که در پرداخت تسهیلات انجام می دهند خلاف قانون است که باید این موضوع بررسی شود،و موانع تراشی آنها برای پرداخت تسهیلات به جوانان در امر ازدواج برداشته شود.

فرمانده انتظامی شهرستان باشت گفت؛درست است که تورم و گرانی در جامعه است ،ولی همان افرادی که وضعیت مالی خوبی هم دارند تمایلی به ازدواج ندارند.

سرهنگ علی مسعود جو گفت:یکی از مشکلات عمده در بحث ازدواج هدف قرار دادن بنیان خانواده ها در بحث تهاجم فرهنگی است،و مشاهده می شود که دشمن اصل فرهنگ ما در امر ازدواج را هدف قرار داده است.

وی گفت:باید نظارت بیشتری بر فرزندان خودمان در فضای مجازی داشته باشیم که یکی از مشکلات مهمی که در بحث ازدواج و طلاق مشاهده می شود در همان فضای مجازی است.

سرهنگ مسعود جو گفت:باید فرهنگ سازی شود در امر ازدواج تا ازدواج آسان شود،همچنین خانواده ها باید از چشم هم چشمی ها دوری کنند تا تمایل شرایط برای زوجهایی که وضعیت مالی خوبی ندارند بیشتر شود.

حیدری عنا سرپرست اداره آموزش و پرورش باشت در این جلسه گفت: آموزش و پرورش باشت برای اوقات فراغت جوانان آمادگی کامل دارد که در زمینه های مختلف با دستگاه‌های مربوطه در سطح شهرستان باشت همکاری کند.

وی در مورد مشکلات ازدواج جوانان در سطح شهرستان گفت؛مشکلاتی از جمله هزینه های سر سام آور،و کرایه های خانه ها و جا افتادن رسوم غلط ازدواج در سطح شهرستان باشت است که باید در این زمینه نهادهای فرهنگی پیش قدم شوند.

حیدری عنا گفت:این اداره تمام همکاری های لازم را جهت پیشبرد اهداف جوانان با اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت را بعمل خواهد آورد تا جوانان شهرستان بهترین استفاده را از امکانات موجود در زمینه اوقات فراغت استفاده کنند.

عسکری دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت اظهار کرد: موضوع جوانان به یک دستگاه تعلق ندارد و با توجه به اهمیت مسائل مربوط به جوانان باید مدیران هردستگاه در جلسات حضور داشته باشند

وی با بیان اینکه حوزه ورزش وجوانان دو موضوع متفاوت هستند که در دولت های قبلی ادغام شدند ، افزود : باتوجه به موضوعاتی مانند هویت ، آسیب های اجتماعی ، ازدواج و اشتغال باید به حوزه جوانان نیز نگاه وبرنامه ریزی ویژه داشت.

رییس ورزش وجوانان شهرستان باشت با اشاره برنامه های هفته ازدواج ، خاطر نشان کرد: برنامه هایی برای برگزاری هفته ازدواج پیش بینی شد که با هم افزایی و تعامل بین دستگاهی اجرا خواهند شد.

او با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاه ها باعث انجام کار های بزرگ در زمینه ازدواج جوانان می شود ، عنوان کرد: دستگاه ها برنامه های خود را برای هفته ازدواج به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اعلام کنند.

عسکری افزود: برای فراهم کردن شرایط ازدواج آسان در جامعه باید همه مسئول باشیم و مسئولیت‌پذیر و با همدلی و همراهی و داشتن برنامه و راهکارهای مناسب و ایجاد کسب و کارهای درآمدزا و با تکیه بر آموزه های دینی به سمت و سوی ازدواج آسان برویم.

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران