تازه های سایت

6. شهريور 1393 - 0:14
در هفته دولت صورت گرفت:
تشریح عملکرد یک‌ساله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت + تصاویر
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت در چهارمین روز از هفته دولت، عملکرد یکساله این اداره را شرح داد.

به گزارش خامی، سامان گرجی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در تشریح عملکرد یکساله این ارگان در هفته دولت، استقلال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت و راه اندازی واحدهای تابعه (آبخیزداری، ممیزی اراضی، جنگل و مرتع، حقوقی، واگذاری اراضی و حفاظت) را از فعالیت های انجام گرفته توسط این اداره برشمورد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت، مرمت و بازسازی ساختمان قدیمی اداره جهت ایجاد فضای اداری، پیگیری و خرید تجهیزات اداری شامل کامپیوتر، میز و صندلی، فایل، دستگاه کپی، تجهیزات کامل مهمانسرا اداره شامل (کولر، بخاری، سرویس خواب، یخچال و فریزر) و احداث پارکینگ را از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت دانست.

 

وی پیگیری و خرید یک دستگاه خودرو پیکاب و یک دستگاه موتورسیکلت را یادآور شد و گفت: نصب 6 دستگاه آبگرمکن خورشیدی بصورت رایگان در بین جنگل نشینان جهت تشویق مردم به روی آوردن به استفاده از انرژی پاک بجای سوخت فسیلی و جلوگیری از تخریب جنگل و آلاینده های زیست محیطی از دیگر اقدامات این اداره در طول یکسال گذشته است.

 

گرجی افزود: اجرای پروژه جلوگیری از خشکیدگی بلوط در حوزه بخش بوستان در سطح 50 هکتار و جنگل کاری این عرصه با گونه های بادام، بلوط و کنار با اعتبار بالغ بر 500 میلیون ریال و قُرق منطقه جنگل کاری شده و همچنین قطع و سوزاندن درختان بلوط که در اثر بیماری سوسک چوب خوار آسیب دیده اند بخش دیگری از برنامه های این اداره بود.

 

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با بیان اینکه، بیش از 15 هکتار در حوضه سرابیز با گونه های کُنار و اکالیپتوس جنگل کاری شده است، بیان داشت: طرح احداث نهالستان و تولید 60 هزار اصله نهال با همکاری بخش خصوصی با اعتبار 320 میلیون ریال از دیگر کارهای انجام شده است.

 

وی گفت: 25 پرونده در بخش حفاظت و محاکم قضایی در سال 93 توسط این اداره پیگیری و تکمیل شده است.

 

گرجی اظهار داشت: برای اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان باشت حدود 4 میلیارد تومان اعتبار جذب شده و پروژه هایی از جمله طرح آبخیزداری حوزه آبدهگاه، روباشتی و تلچگاه باشت، طرح آبخوان درک سرابیز با احداث سدهای سنگ ملاتی، کابیوتی و خشکه چینی به انجام رسیده است.

 
 
 

 

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با اشاره به اینکه، بیش از 30 مورد واگذاری اراضی در قالب بند الف و ب در طی یکسال گذشته داشته ایم، اظهار داشت: مهار و اطفاء حریق بیش از 7 مورد در سال 93 و شناسایی 2 مورد از متخلفین و معرفی آنها به محاکم قضایی از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت در یکسال گذشته بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

به به چح چح

نظرات کاربران