تازه های سایت

5. مرداد 1394 - 19:15
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت خبر داد:
تأمین آب شرب بیش از 3 هزار رأس دام با یکی از طرح های آبخیزداری باشت+ تصاویر
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت خبر از تأمین آب شرب بیش از 3 هزار رأس دام به واسطه یکی از طرح های آبخیزداری این شهرستان داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سامان گرجی در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: سد سنگی ملاتی تنگ تیز باشت در بارندگی های زمستان امسال آبگیری کامل داشت که حداقل حجمی معادل 600 هزار متر مکعب آب را ذخیره و کنترل نموده است.

 

وی هدف اصلی از ساخت این سد از سوی منابع طبیعی و آبخیز داری را تقویت آب های زیر زمینی، مهار آب ها و سیلاب های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاك اعلام كرد و گفت: وجود این مخزن آبی در آب و هوای منطقه نیز تاثیر مطلوبی دارد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت در ادامه به ثأثیرات آبخیزداری در تأمین آب شرب بیش از 3 هزار رأس دام در منطقه تنگ تیز باشت اشاره کرد و گفت: این سد هم اکنون دارای حجمی معادل 150هزار متر مکعب آب است که این میزان آب پاسخگوی نیاز آبی احشام دامداران منطقه تا پایان شهریور ماه است.

 

رحیمی یکی از دامداران منطقه نیز در گفتگو با این پایگاه خبری و ضمن تشکر از اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت در خصوص ایجاد این طرح گفت: با ایجاد این طرح هم اکنون هیچگونه دغدغه ای برای تأمین آب شرب دام های خود نداریم.

 

وی افزود: دامداران این منطقه در سال‌های اخیر با مشكل خشكسالی و كم‌آبی مواجه بوده و به همین دلیل موضوع تأمین آب مورد نیاز احشام به‌عنوان یكی از دغدغه‌های مهم مردم مطرح بوده که خدارو شکر با ایجاد چنین طرح هایی مشکلات مردم هم مرتفع گردیده است.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران