تازه های سایت

26. مهر 1393 - 18:44
نشست برنامه‌ریزی مراسم عزاداری ایام محرم در باشت برگزار شد+تصاویر
صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت با عنوان برنامه‌ریزی مراسم عزاداری ایام محرم جهت تدابیر لازم در برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خامی، در آستانه حلول ماه محرم و ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع)، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت با حضور امام‌جمعه باشت، فرماندار و سایر اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام‌ عبدالرحیم عبودی در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن محرم‌الحرام و شهادت امام حسین(ع) گفت: محرم، ماه حزن و اندوه آل محمد (ع) است و در این ماه انبیا و ملائکه و شیعیان و دوستان اهل بیت (ع) محزون هستند..

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده در ایام محرم در سطح شهرستان مراسمی برگزار کنیم که در شأن امام حسین (ع) و اهل بیتش باشد.

 

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم استقبال از محرم در روز قبل از آغاز ماه محرم، تشکیل جلسات متعدد با مسئولان هیئت‌های عزاداری، سرکشی از هیئت‌ها، ایجاد نظم و امنیت در دسته‌های عزا در سطح شهر و روستاها از جمله اقداماتی است که باید مورد بررسی قرار گرفته و در این ایام به خوبی انجام پذیرد.

 

عبودی با بیان اینکه باید با نظم و برنامه ریزی دقیق، هیئت های مذهبی را بیشتر تقویت کنیم، گفت: مسئولان هیئت های مذهبی باید به این چند نکته توجه داشته باشند که، هیچ هیئتی در خیابان اصلی نباشد، مداحان باید کارت مداحی داشته باشند، از خوانندگان عروسی ها به هیچ عنوان جهت نوحه خوانی استفاده نشود و نیز اینکه باید ساعت شروع و پایان مراسم هیئت ها مشخص گردد.

 

در ادامه این نشست، درباره نیازهای فرهنگی، مکانی، امنیتی و انتظامی حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی شهرستان در طول ماه محرم بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی پیرامون برنامه‌های این ایام اتخاذ شد.

 

از مهمترین مصوبات این نشست می توان به برگزاری مراسم بزرگ عزاداری هیئت جوانان حسینی شهرستان باشت در ایام محرم در سالن شهید رجائی به مدت 12 شب از ساعت 18:30 تا 20 اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران