تازه های سایت

17. اسفند 1396 - 10:05
نشست خبری کمیته امداد امام خمینی(ره) باشت با اصحاب رسانه/
خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند/کمیته امداد نهادی کاملاً انقلابی و مختص به طیف خاصی نیست+تصاویر
حبیب الله باقر پور گفت: خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند،توجه دادن جامعه به نیازمندان وظیفه اصلی رسانه هاست و اگر بخواهیم خدمت صادقانه ای داشته باشیم باید از ظرفیت های رسانه ها و توان قلمی آنها در جهت رسیدن به اهداف کمیته امداد که همانا توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است، استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛  رئیس کمیته امداد شهرستان باشت  در نشست خبری با اصحاب رسانه عملکرد سال ۹۶ این نهاد را تشریح کرد.

حبیب الله باقر پور در این نشست خبرنگاران را زبان گویای جامعه دانست و اظهار داشت: توجه دادن جامعه به نیازمندان وظیفه اصلی رسانه هاست و اگر بخواهیم خدمت صادقانه ای داشته باشیم باید از ظرفیت های رسانه ها و توان قلمی آنها در جهت رسیدن به اهداف کمیته امداد که همانا توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است، استفاده کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی اصحاب رسانه ، جامعه به سمت و سوی خدمت آبرومند به ولی نعمتان انقلاب که محرومین جامعه اند سوق داده شود.

باقرپور نقش کمیته امداد را توانمندسازی خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود: اولویت اول این نهاد خدمت رسانی به مناطق محروم با حفظ کرامت خانواده های نیازمند است و قطعاً قلم اصحاب رسانه می تواند گره گشای فقرزدایی باشد.

رئیس کمیته امداد شهرستان باشت بیان داشت: سیاست جدید کمیته امداد علمی کردن اقدامات امدادی و استفاده از روش های نوین رایانه ای در امر خدمات رسانی است.

 

باقرپور کمیته امداد را نهادی کاملاً انقلابی و مختص به طیف خاصی ندانست و تصریح کرد: این نهاد کاملاً مستقل و تحت نظارت عالی مقام ولایت در عرصه خدمت رسانی به نیازمندان آبرومند فعالیت می کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه های متولی شغل اهداف بلندی در اشتغال زایی و نشر آموزه های دینی و فعالیت های فرهنگی و توسعه مشارکت های مردمی را دنبال می کند.

 

وی از اصحاب رسانه خواست تا با عملکرد مؤثر در امر اطلاع رسانی زمینه مشارکت دستگاه ها، خیرین و مردم در جهت کمک به نیازمندان را فراهم کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان باشت  در ادامه با تشریح عملکرد یکساله کمیته امداد این شهرستان ابراز داشت: فعالیت های این اداره در حوزه حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی و توسعه مشارکت های مردمی بوده است.

 

باقر پور در عملکرد کمیته امداد را در حوزه حمایت و سلامت گفت: آمار خانوار کمک هزینه بگیر تحت حمایت ۱۳۵۸ خانوار معادل ۳ هزار و ۱۹۴ نفر است .

وی افزود: در بحث پرداخت کمک معیشت بگیر مددجویان طی ۱۱ ماه گذشته مبلغ ۱۵/۳۵۳/۶۵۰/۰۰۰ ریال بوده که میزان عیدی و کمک هزینه نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان باشت از پرداخت ۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج نیز خبر داد و افزود: در سالروز تأسیس کمیته امداد ۵ کمک هزینه جهیزیه به خانواده های بی سرپرست به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال که توسط خیرین فراهم شده بود اهدا شد.

 

باقرپور تعداد دانش آموان و دانشجویان تحت حمایت را ۳۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: جمع کل کمک هزینه های فرهنگی در زمینه پرداخت شهریه دانشجویی و کمک هزینه دانش اموزان بالغ بر ۱ میلیارد ریال است

 

وی افزود: پرداخت کمک های درمانی و بیمه اجتماعی و بیماران زمین گیر و کودکان دچار سوء استفاده و … مبلغ ۲ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان باشت  به هزینه ها و خدمات در حوزه اشتغال و خودکفایی نیز اشاره ای داشت و گفت: در حوزه اشتغال و خودکفایی ۳۱۰ مورد شامل طرح های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنایع دستی و غیره به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال خدمات ارائه شده است.

 

باقرپور برگزاری کلاس های آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و کاریابی برای ۳۵۹ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیون ریال، پرداخت وام های قرض الحسنه کارکشایی به تعداد ۳۱۱ مورد و به مبلغ ۱۵ ملیارد و ۵۷۰ میلیون ریال را از اقدامات مهم این اداره در حوزه اشتغال و خودکفایی اعلام کرد.

وی میزان هزینه در بخش عمرانی را نیز ۷۴ میلیارد ریال بیان کرد.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان باشت  از کسب رتبه های برتر این اداره در زمینه مشارکت های مردمی در سال ۹۶ خبر داد و افزود: طبق بررسی های صورت گرفته این شهرستان در همه سرفصل ها(زکات، جمع آوری کمک های مردمی در ماه مبارک رمضان، کمک به دانش آموزان در جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری) بالاتر از تعهدات خود عمل کرده است.

 

باقرپور  جمع کمک های مردمی در سال ۹۶ را ۱۸/۳۲۶/۵۱۰ ریال، تعداد صندق های صدقات ۳۱۱۷ و مبلغ جمع آوری شده را ۸۳۸/۱۷۷/۰۰۰ ریال، کمک های حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در ۱۱ ماهه مبلغ ۳ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال و جمع آوری کمک های مردمی در ماه مبارک رمضان را مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: میزان کمک های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها مبلغ ۲ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال و عملکرد مرکز نیکوکاری نیز ۱ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان باشت میزان کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را ۹۳۹ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: عملکرد در زمینه جمع آوری زکات نیز۴/۵۳۶/۴۸۷/۰۰۰ ریال بوده است.

 

باقرپور میزان هزینه ها در فعالیت های عمرانی در زمینه مسکن شامل احداث مسکن شهری و روستایی تعمیرات کلی و جزئی و احداث سرویس های بهداشتی جمعاً ۱۵۰ مورد معادل ۸ میلیارد و ۵۳۴  ریال اعلام کرد.

گفتنی است در پایان این نشست از اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران