تازه های سایت

8. ارديبهشت 1394 - 9:33
کودک یک ساله بجنوردی با ۴۲ کیلو وزن +عکس
محمد وقتی به دنیا آمد حدودا 4 کیلو بود که وزنی عادی است.تا دو ماهگی هم، این وزن ثابت ماند. اما بعد از دو ماه، اتفاقی باورنکردنی رخ ‌داد، بعد از دو ماهگی، چاق شدن روز به روز محمد را می‌شد با چشم دید این چاقی محمد، تنفس را برایش سخت کرده است!

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، محمد وقتی به دنیا آمد حدودا 4 کیلو بود که وزنی عادی است.تا دو ماهگی هم، این وزن ثابت ماند. اما بعد از دو ماه، اتفاقی باورنکردنی رخ ‌داد، بعد از دو ماهگی، چاق شدن روز به روز محمد را می‌شد با چشم دید این چاقی محمد، تنفس را برایش سخت کرده است!

 کودک یکساله بجنوردی

او همراه با پدر، مادر، و برادرش در یکی از خیابان های شهر بجنورد در استان خراسان شمالی زندگی می‌کند. محمد خواب راحتی ندارد شب ها تا نزدیک صبح بیداراست و بعداز سه و چهار ساعت خواب،  بیدار می شود درخواست خوراک می کند ، محمد دائم گرسنه است. 

پدر محمد یک کارگر ساده است که آن هم لنگ شده و به خاطر نگهداری از محمد و اینکه مادرمحمد نمی‌تواند به تنهایی این بچه را‌ تر و خشک کند مجبور است بیشتر اوقات را در خانه بگذراند و به دلیل مشکلات مالی و هزینه  های سنگین درمان محمد در خانه‌ پدریش زندگی می کند . 

آقای کوهی می گوید: به تنهایی نمی تواند از عهده هزینه های سنگین درمان، خوراک و هزینه های جانبی محمد براید.

خبرنگارما بعداز شناسایی این سوژه بعداز مدت ها پیگیری و تماس های پی در پی  موفق به دیدن خانواده محمد شد. به سراغ خانواده عبدالهادی کوهی پدر پسر 42 کیلویی بجنوردی رفته و مصاحبه ای با آن ها داشته که در ادامه می خوانید:

 
محمد تنها فرزند شماست؟


نه . دو فرزند پسر دارم . محمد دومین فرزندم است.

 

از چه زمانی متوجه  بیماری محمد شدید؟

محمد تا دوماهگی از نظر بدنی وضعیت مناسبی داشت بعداز دوماهگی متوجه شدیم محمد روز به روز بدنش در حال چاق شدن است به طوری که با چشم هم می شد تغییرات اضافه وزن محمد را دید.

 
پزشکان چه تشخیصی درباره نوع بیماری محمد دادند؟

از همان ماه های اول به دنبال این موضوع بودیم و محمد دایم تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفت هر کدام از پزشکان نظری می دادند ولی هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده آخرین بار هم  کم کاری تیروئید تشخیص دادند حالا هم بیماری آسم هم  به بیماری محمد اضافه شده است.

 
آیا در خانواده پدری خودتان یا همسرتان سابقه این نوع بیماری را داشتید؟

هیچ گونه سابقه ای درخانواده خودم و همسرم نداشتیم. پزشکان درابتدا اضافه وزن پسرم را شیر پرچرب مادرش اعلام کردند ولی متاسفانه طی آزمایش برروی شیر مادرش هیچ گونه علایمی تشخیص ندادند.

 
برای درمان محمد چه کارهایی کردید؟

بعداز اینکه متوجه شدیم بدن محمد روز به روز چاق می شود سریعا به چند دکتر در شهر بجنورد مراجعه کردم و با معرفی پزشکان برای درمان پسرم به مشهد و تهران نیز رفتم.

پزشکان با تجویز برخی داروها توانستند فقط 4 و 5 کیلو وزن محمد را کم کنند ولی با قطع داروها دوباره اضافه وزن محمد بیشتر می شد.

ولی متاسفانه با مراجعه به  پزشکان متعدد  و اظهارات متفاوت پزشکان راه حل قطعی  برای درمان محمد تاکنون پیدا نشده است .

 
هزینه درمان محمد چگونه است؟

برای هر وعده دارویی محمد بایستی هزینه های بالایی پرداخت کنیم که باتوجه به نداشتن شغل ثابت از عهده مخارج درمان پسرم بر نمی آیم این باعث می شود درمان محمد به خوبی انجام نشود وبیماری پسرم موفقیتی نداشته است.پوشک محمد سایز 7 است. این پوشک هم کمیاب است و هم برای اینکه پوست حساسش آسیب نبیند باید مرغوب‌ترین جنس را خریداری کنیم. 

 
وعده های خوراک محمد چگونه است؟

محمد روزی 5 وعده غذا به همراه خوراک کمکی می خورد علاوه بر شیر، برایش فرنی درست می‌کنم. بیشتر شب‌ها گرسنه می‌شود، محمد خواب راحتی ندارد هر سه و چهار ساعت به دلیل گرسنگی از خواب بیدار می شود و درخواست خوراک می کند.

محمد عاشق شکلات و شیریجات است و دائم برای خوردن شیرینی و شکلات گریه می کند.

 

 کودک یکساله بجنوردی

حمام کردن محمد باوزن سنگین اش احتمالا کار ساده ای نیست؟

محمد علاقه زیادی به حمام و بازی با آب را دارد ولی بدلیل وزن سنگینش جابه جایی او به سختی انجام می شود یکی ،دو بار درحمام پایم سرخورده ومنجر به شکستکی پا وکمردرد شدید شدم.

 
بیشترین تفریح و بازی محمد  چیست؟

محمد دائم درخانه با من و پدر،برادر و عروسک هایش همبازی است، نمی توانم به تنهایی  تکانش بدهم. حتی پدرش هم وقتی می‌خواهد بلندش کند من باید به او کمک کنم. از موقعی که محمد وزنش زیاد شده از خانه خارج نمی‌شویم. تا به حال حتی به یک میهمانی هم نرفته‌ایم. اضافه وزنش از یک طرف، بازیگوشی‌اش هم از طرف دیگر. 

دائم برای نظافت و جابه جایی محمد با مشکل مواجه هستم و این یک دغدغه بزرگ برای ما تبدیل شده برای هر کار پسرم بایستی به شوهرم تماس بگیریم و درخواست کمک کنم.

محمد از لحاظ تکلم و شنوایی هیچ گونه مشکلی ندارد به گفته پدرش محمد دارای هوش بالایی است با کوچکترین رفتار عکس العمل نشان می دهد. با توجه به وزن سنگین محمد متوجه شدیم به راحتی نمی تواند روی پاهایش بایستد و دائم به زمین می افتد.

 

 

کودک یکساله بجنوردی



محمد تحت پوشش بهزیستی هست؟

 چندین بار اقدام کردیم تامحمد را تحت پوشش بهزیستی قرای دهیم ؛ ولی متاسفانه هر بار با وعده های بی سرانجام مواجه شدیم .

 
آروزی شما برای فرزندتان؟

تنها آرزو و خواسته مان سلامتی محمد و پیدا شدن پزشکان متخصص برای درمانش است. 

مادرمحمد می گوید: آرزو دارم وزن فرزندم کم شود و سلامتیش را به دست آورد .خانواده کوهی ازهمه کسانی که به نحوی بتواند به این خانواده کمک  کنند درخواست همیاری کردند.

 

منبع: اترک

نظرات کاربران