تازه های سایت

12. خرداد 1396 - 14:26
امام جمعه باشت:
امضا قرارداد کرسنت باعث شد تا ترکیه به دادگاه بین الملل ایران شکایت کند/چرا باید به ترکیه گاز مجانی بدهیم؟
امام جمعه باشت گفت:وزیر نفت با امضا قرارداد کرسنت باعث شده ترکیه به دادگاه بین الملل شکایت ایران کند و ایران در این قضیه محکوم شده و باید تا ۱۴ماه شاید بیشتر به ترکیه گاز مجانی بدهد .

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،حجت السلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های نماز این هفته ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد:ارتحال امام غم جان گدازی برای ملت ایران است.اگر چه سال ها از رحلت ایشان میگذرد ولی یاد و خاطره امام راحل از ذهن ملت ایران هیچ گاه فراموش نمی شود.

 

وی افزود:مراسم ارتحال امام باید باشکوه برگزار شود و امسال اعزام نیرو به حرم امام صورت نمیگیرد وبه مناسبت سالگرد ارتحال امام مراسم همراه با صرف افطار در شهرستان  برگزار می شود.

وی افزود:باید توصیه کنیم به مسئولین و مردم که ما یک ملت متحد هستیم و باید از اندیشه و تفکر امام استفاده کنیم.اگر امام از میان رفت ولی خداوند خلف شایسته ای برای ایشان جایگزین کرد که در این ۲۸سال در راه تفکرات امام کشور را اداره کرده است.

عبودی عنوان کرد:دشمن در صدد آن است اندیشه هارا از ملت ایران بگیرد،اندیشه های امام ماندگار و جهت آن مبانی اندیشه ها قرآن بوده است.از اندیشه های امام مبارزه با استکبار جهانی است که در سخنرانی ها زندگی نامه و وصیت امام مکرر در مبارزه با استکبار تاکید کرده است.

این خطیب جمعه در ادامه اظهار کرد:امام در مقابل استکبار هیچ گاه کوتاه نیامد و هرکسی هم که در مقابل مبارزه با استکبار جبهه بگیرد او ضد دین و ضد اندیشه های امام و قرآن است.تا ملت ایران زنده ،پابرجا و نفس میکشد شعار مرگ بر آمریکا پابرجاست.

ود در ادامه گفت:دهم ماه مبارک رمضان سالگرد وفات حضرت خدیجه (س)می باشد،این بانوی بزرگ اسلام علاوه بر این که همسر پیامبر بوده حق زیادی بر گردن مردم دارد،شمشیر امام علی و ثروت حضرت خدیجه دو اصل مهم در تبلیغ و کمک به اسلام بودند،درود میفرستیم به این بانوی بزرگ اسلام و یاد او را گرامی میداریم.

عبودی گفت:مسئله ای که مدتی است به گوش میرسد صدور مجانی گاز ایران به ترکیه است،در گذشته عده ای در همایت کشور از سوریه و یمن و لبنان  میگفتند چرا ما باید سرمایه کشورمان را به آنها بدهیم درصورتی که بارها به این سوال جواب داده شد و این کار کمک به امنیت کشور است و ما به کشور مسلمان و کسی که به او ظلم شده کمک کردیم.و اکنون گاز مجانی به ترکیه می دهند و کسی نمیگوید چرا این کار صورت می گیرد،سرچشمه این موضوع چیست؟چرا باید این کار صورت گیرد؟

 

وی افزود:وزیر نفت با امضا قرارداد کرسنت باعث شده ترکیه به دادگاه بین الملل شکایت ایران کند و ایران در این قضیه محکوم شده و باید تا ۱۴ماه شاید بیشتر به ترکیه گاز مجانی بدهد و این موضوع به همین جا ختم نشده و احتمال دارد کشور امارات هم بر علیه ایران شکایت کرده و خواستار امتیاز از ایران شود.این مسئله یک بی تدبیری است و کسانی که شعار میدادند چرا باید به کشورهای مسلمان کمک کنیم اکنون لال شده و سکوت کرده اند،باید وزرای اینگو که شایستگی ندارند را عزل کرد.

این خطیب جمعه عنوان کرد:شبهه ای ایجاد کرده اند که چرا اسم امام علی(ع)و ائمه در قرآن ذکر نشده است؟دشمنان امیر المومنین بر این کار بودند که اگر اسم امام علی در قرآن بیاید قرآن را دچار انحراف و تحریف کنند که با صراحت نام نبردن از ائمه جلوی تحریف قرآن را گرفته است.

عبودی افزود:خداوند متعال در قرآن خیلی از عبادات را از جمله نماز،روزه،حج،زکات،خمس را نام برده اما حدود آنها را پیامبر بیان کرده و جزئیات انجام اعمال در قرآن نیامده است.در بحث امامت هم اینگونه است که بعد از پیامبر ائمه جایگزین هستند،پیامبر در حدیث های مختلف از جمله ثقلین نام ائمه را بیان کرده و فرموده که اینها جانشین ما بر روی زمین خواهند بود.

 

 

به کانال باشت نیوز بپیوندید:

https://telegram.me/bashtkhabar

نظرات کاربران