تازه های سایت

16. فروردين 1394 - 9:42
تیم مذاکره کننده باید طوری عمل کند تا مایه عزت و افتخار برای ایران اسلامی باشد
خطیب جمعه باشت گفت: تیم مذاکره کننده باید طوری عمل کند تا برای ما ننگ نباشد و مایه عزت و افتخار ایران اسلامی باشد، البته نباید زود قضاوت کرد چون خیلی از جزئیات هنوز منتشر نشده و باید صبر کنیم تا ببینیم سند نهایی چه گونه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در گفتگو با این پایگاه خبری، ضمن آروزی سال پر خیر و برکت برای جامعه اسلامی و مخصوصاً ملت عزیز و کشور ایران گفت: به نظر میاد که توافق نامه مشترکی که بین ایران و گروه 5+1 ایجاد شد هنوز آن سند نهایی نیست و بخشی از اختلافاتی که الان در مصاحبه های آقای اوباما، جان کری و آقای ظریف مشاهده میکنیم نشان دهنده این است که در جزئیات این سند اختلافاتی وجود دارد و خیلی از جزئیات هنوز حل نشده و بنا است که در این مدت سه ماه باقی مانده این جزئیات حل شود.

 

وی افزود: آنچه حائز اهمیت است این است که تیم مذاکره کننده ما بسیار زحمت کشیده و تلاش نموده اند و واقعاً دلسوازانه کار کردند که باید از آنها کمال تقدیر و تشکر را کرد.

 

خطیب جمعه باشت بیان کرد: این مذاکرات دستاوردهایی مهمی هم داشت که یکی از مهمترین آنها پذیرفتن جهان و به رسمیت شناختن بحث هسته ای کشور عزیزمان بود؛ کمااینکه قبلاً نمی پذیرفتند ولی الان به این باور رسیده اند که ایران کشوری دارای فناوری هسته ای است و هرگز نخواهند توانست مثل لیبی فناوری هسته ای آن را تعطیل کنند.

 

عبودی گفت: گروه 5+1می‌خواهند محدودیت‌هایی ایجاد کنند و زیاده خواهی هایی دارند و فلذا تیم مذاکره کننده باید مواظب منافع ملی باشند، کشور، نظام و دانشمندان عزیز ما سالهای متوالی زحمت کشده اند تا توانسند به این نقطه و این دست آوردها برسند و همه دنیا نیر به این امر اذعات دارند که ما خودمان فناوری هسته ای را بدست آوردیم و هیچ کشوری نه تنها اینکه کمک نکرد بلکه تحریممان هم کرند.

 

وی ادامه داد: ما شهدای هسته ای داده ایم، خیلی از دانشمندان هسته ای ما را شهید کردند با توجه به اینها باید تیم مذاکره کننده مواظب باشند که این دستاوردها حفظ شود و منافع ملی از دست نرود.

 

امام جمعه باشت افزود: فردو یکی از تأسیسات فوق پیشرفته ما است و الان حرفهایی که می گویند این مرکز باید تبدیل به یک مرکز تحقیقاتی شود جای نگرانی است، آب سنگین اراک هم همینطور، لذا باید مواظب اینها باشیم و به هر قیمتی نباید به توافق برسیم.

 

عبودی بیان داشت: توافقات باید در یک مرحله شکل بگیرد و در چند مرحله نباشد، تیم مذاکره کننده باید طوری عمل کند تا برای ما ننگ نباشد و مایه عزت و افتخار ایران اسلامی باشد، البته نباید زود قضاوت کرد چون خیلی از جزئیات منتشر نشده و باید صبر کنیم تا ببینیم سند نهایی چطور است.

 

وی در پایان گفت: البته اینکه بعضی از کشورها نظیر عربستان و اسرائیل ابراز نگرانی کرده اند خودش جای خوشحالی است و معلم است که ایران نیز به دستاوردهایی نیز رسیده است.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران